close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

תחזוקה נכונה של ריצוף שיש

מערכת שורשיב שבט, תשעו22/01/2016

מאחר ויש מגוון סוגי שיש לריצוף חשוב לקבל הסברים על ניקיון ותחזוקה שוטפת של האריחים ויש להקפיד על ההוראות כדי למנוע כתמים

תגיות:

ריצוף שיש נחשב לאהוב ופופולרי בארץ, יש מגוון אריחי שיש בשלל גדלים, דגמים, גוונים וטקסטורות מהם ניתן לבחור. אריחי השיש תורמים רבות לעיצוב הבית ולמראה הכללי, השיש מעניק אווירה יוקרתית וייחודית לחללי המבנה וגם קל לנקות אותו באמצעות חומרים מתאימים. רצפת שיש נחשבת לעמידה במיוחד וכמעט ואינה דורשת תחזוקה, לכן השיש מהווה בחירה מושלמת ונכונה לריצוף הבית, המשרד או המבנה. עם זאת, מאחר ויש מגוון סוגי שיש לריצוף חשוב לקבל הסברים על ניקיון ותחזוקה שוטפת של האריחים ויש להקפיד על ההוראות כדי למנוע כתמים, לכלוך, בלאי מואץ ונזקים אחרים לריצוף.

שטיפת

הרצפה במים פושרים

לכולם ידוע כי בישראל נהוג לשטוף רצפות עם הרבה מים, בדיוק מסיבה זו יש המעדיפים ריצוף משיש או מאבן טבעית על פני פרקט הרגיש למים. אריחי הריצוץ משיש עמידים בפני מים ולחות לכן אין בעיה לשטוף את הרצפות עם הרבה מים אך מומלץ להשתמש במים פושרים ולא רותחים, כיוון שמים רותחים מדי עלולים לגרום לבלאי מואץ ולהסרת שכבת המגן אותה נהוג למרוח על אריחי השיש.

חשוב לזכור כי השיש הוא אבן טבעית הנחצבת מהאדמה, ולכן האבן סופגת נוזלים ועליכם להגן על הרצפה מפני חדירת נוזלים אחרת יתקבל מראה עכור של השיש, והמראה היוקרתי ומהבריק יעלם. כמו כן, אין להניח על רצפת שיש מיכלים או בקבוקים עם חומרי ניקיון חזקים מאחר ואלה עלולים להישפך והנוזלים יספגו באריח הטבעי, ומרקם וגוון אריחי השיש ישתנה למורת רוחכם.

כמו כן, חשוב להימנע משטיפת רצפת שיש עם חומרי ניקיון בעלי חומציות גבוהה , כיום ניתן להשיג בכל המרכולים, רשתות השיווק וחנויות לכלי בית ועבודה חומרי ניקיון יעילים ואיכותיים המיועדים לשטיפת משטחי שיש, לרבות ריצוף שיש ומשטחי עבודה במטבח.

מאחר ורצפת השיש עשויה מחומרים טבעיים שמקורם בטבע הרי יש לזכור כי אבן טבעית סופגת נוזלים, לכן כדאי לטאטא את הרצפה מדי יום כדי לשמור על ניקיון יסודי ובמקרה ונשפכים נוזלים על אריחי השיש יש לספוג אותם מיד ובמהירות באמצעות מטליות ניקוי ולנקות את האזור ביעילות למניעת ספיחת הנוזלים אל האבן ולקבלת צבע עכור. ספיגת הנוזלים לאריחי הריצוץ משיש עלולה לשנות את הגוון הטבעי והמראה של הרצפה יהפוך לישן ולפחות מרשים ויוקרתי.

שריטות בריצוף שיש

חשוב להימנע משריטות בריצוף השיש כיוון שכך לכלוך עלול להצטבר ואריחי השיש עלולים לספוג במהירות נוזלים הנשפכים עליהם, לרבות מים וחומרי ניקיון. לכן, כדאי להזיז בזהירות את הרהיטים בסלון ובחדרים על מנת למנוע שריטות, ובמידת האפשר כדאי לצפות את רגלי השולחן והספות בבד מיוחד כמו לבד או להתקין רגליות מפלסטיק או סיליקון.

פוליש מקצועי

ריצוף שיש מאבד את הברק הטבעי עם הזמן לכן כדאי להזמין חברת ניקיון המתמחה בפוליש לשיש. החברה תתאים את החומרים הנכונים בהתאם לסוג השיש, ולאחר קרצוף הרצפה והסרת כתמים עיקשים מבצעים עם מכונת מיוחדת פוליש להרקת הרצפה ולחידוש המראה שלה.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה